LATIS Logistic

transport morski

Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.
Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Sukces ma zapewnić flota ponad 90 statków (do 14 tys. TEU) oraz dziewięć serwisów zawijających do ponad 40 portów w Azji, Europie i basenie Morza Śródziemnego. Zintegrowana współpraca sześciu linii pozwoli lepiej dostosować produkty i usługi do wymogów rynku. Nowe serwisy zaczną funkcjonować w kwietniu 2012 roku.
Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj – Ningbo – południowe Chiny – Singapur – Tangier – Rotterdam – Bremerhaven – Gdańsk – Goeteborg – Rotterdam – Dżudda – Singapur – południowe Chiny – Hong Kong – Szanghaj.
Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).
Źródło